Amstelveen, 31 juli 2025

Mitsubishi Motors keert dit jaar terug op Belgische markt

Vier geëlektrificeerde SUV’s, waaronder nieuwe Eclipse Cross en Grandis
  • Mitsubishi Motors hervat in het vierde kwartaal van 2025 de verkoop van nieuwe auto’s in België, in aanloop naar het Autosalon van Brussel in januari 2026.
  • Mitsubishi Motors keert terug met een volledig vernieuwd modellengamma dat perfect is afgestemd op de Belgische markt: focus op SUV’s, een volledig aanbod van geëlektrificeerde aandrijflijnen, geavanceerde veiligheidstechnologie en connectiviteit.
  • Het modeloffensief van Mitsubishi Motors gaat in september dit jaar verder met de wereldpremière van de volgende generatie Eclipse Cross (BEV), die plaatsvindt in Brussel.
  • De nieuwe auto’s worden gedistribueerd via een netwerk van dealers die worden aangesteld door Mitsubishi Motor Sales Nederland (MMSN), een dochteronderneming van Mitsubishi Motors.

Met de herintroductie van Mitsubishi Motors in België introduceert het merk een volledig vernieuwd modellengamma met vier geëlektrificeerde SUV’s. De terugkeer van Mitsubishi in België vindt plaats in het vierde kwartaal van 2025, in aanloop naar het Autosalon, ofwel de Brussels Motor Show van januari 2026.

Mitsubishi Motors hervat in het vierde kwartaal van 2025 de verkoop van nieuwe auto’s in België. De terugkeer krijgt vorm met een nieuw gamma dat perfect is afgestemd op de Belgische markt: focus op SUV’s, met een volledig aanbod van geëlektrificeerde aandrijflijnen, geavanceerde veiligheidstechnologie en moderne connectiviteit.

Mitsubishi introduceert in het najaar van 2025 twee compacte SUV’s, die inspelen op het populairste segment van de Belgische markt:

  • de volledig nieuwe Grandis, zowel Mild Hybrid als Full Hybrid, en
  • de volgende generatie Eclipse Cross (100% elektrisch), die op 17 september zijn wereldpremière beleeft tijdens een speciaal evenement in Brussel.

Tot het aanbod behoren natuurlijk ook de populaire ASX en de onlangs in Europa geïntroduceerde Outlander PHEV.

Met deze modellen is Mitsubishi Motors actief in de belangrijke B-SUV-, C-SUV- en D-SUV-segmenten. Samen vertegenwoordigen deze segmenten bijna de helft van alle nieuwverkopen* in België.

Strategisch groeimoment voor Mitsubishi Motors

Frank Krol, President & CEO van Mitsubishi Motors: “Ons nieuwe modellengamma past uitstekend bij de Belgische markt. We bieden concurrerende SUV’s in alle belangrijke segmenten én met geëlektrificeerde aandrijflijnen. België is de zesde automarkt van Europa. Dit is dus een logische stap in onze groeistrategie.”

Verkoop via netwerk van MMSN-dealers

De nieuwe auto’s worden in België verkocht via een netwerk van dealers die worden aangesteld door Mitsubishi Motor Sales Nederland (MMSN), een dochteronderneming van Mitsubishi Motors.

Roland van Banning, Managing Director van Mitsubishi Motor Sales Nederland: “We kijken ernaar uit om een nieuw hoofdstuk te beginnen in België, met vier sterke, geëlektrificeerde  SUV’s die allemaal worden geleverd met acht jaar** garantie. Er rijden al meer dan 30.000 Mitsubishi’s op de Belgische wegen. Zowel bestaande als nieuwe klanten kunnen vertrouwen op de kwaliteit en innovatie die ons merk biedt.”

* B-SUV, C-SUV en D-SUV samen goed voor 48% marktaandeel in nieuwverkopen België, januari–juni 2025. Bron: DataForce.

** Afhankelijk van voorwaarden.